Każdego dnia widzimy setki, jeśli nie tysiące reklam. Otaczają nas one nie tylko w świecie wirtualnym, ale i w realu. Przyczyniło się to do powstania zjawiska tzw. “ślepoty banerowej”, które polega na ignorowaniu przez internautów pojawiających się reklam. To między innymi dlatego, poza właściwym doborem modelu kampanii oraz targetowania, kreacje reklamowe są składnikiem, na który powinieneś zwrócić szczególną uwagę.
Zanim zaprojektujesz kreacje do Twojej kampanii, zadaj sobie kilka pytań:
- Jakie reklamy najbardziej zapadły Ci w pamięci?
- Co szczególnie przeszkadza Ci w reklamach, które widzisz na Facebooku i Instagramie?
- Jaki format kreacji sprawia, że chętniej angażujesz się w reklamę?
Masz już odpowiedzi? To teraz ja Ci zdradzę swoje:
- Reklamy, które pamiętam najdłużej to te, które są interaktywne, tworzą historię. Przeważnie jest to video.
- Nie lubię reklam video, które nie zawierają napisów oraz tych, których format nie jest dostosowany do placementu.
- Najbardziej angażują mnie karuzele oraz materiały video.
Jestem prawie pewna, że co najmniej część naszych odpowiedzi jest podobna. Potwierdzają to także wyniki kampanii, dlatego jesteśmy w stanie określić jakie są najlepsze praktyki dotyczące kreacji reklamowych na Facebooku i Instagramie.
Przepis na skuteczną kreację reklamową w mediach społecznościowych:
- nawiązuje do zamierzonego celu i jest zrozumiała dla odbiorcy – komunikat reklamowy powinien być bardzo przemyślany. Zarówno materiał (grafika/video) jak i copy powinny jasno określać czego dotyczy promocja, dużą rolę odgrywa tutaj interesujący storytelling. Pamiętaj, że reklamy nie mogą wprowadzać użytkownika w błąd oraz muszą być zgodne z polityką Facebooka
- przyciąga wzrok – pierwsze 3 sekundy kontaktu z reklamą decydują czy użytkownik zdecyduje się poświęcić jej swoją uwagę, dlatego też niezwykle ważne jest to, czy Twoja grafika lub materiał video…
- zawiera logo w pierwszych 3 sekundach – reklama buduje świadomość marki i jej produktów bądź usług
- mobile friendly – znaczna część użytkowników przegląda media społecznościowe za pośrednictwem telefonu. Zadbaj aby Twoje reklamy były dopasowane do komfortowego wyświetlania na urządzeniach mobilnych. W feedach stosujemy format 1080×1080, a w stories 1080×1920. Dodatkowo pamiętaj, że…
- napisy – wpływają na efektywność kreacji video
- materiał video trwa od 6 do 15 sekund – po tym czasie uwaga użytkownika znacznie się zmniejsza i zwykle rezygnuje on z oglądania materiału reklamowego
- zastosowanie ankiet – istotnie wpływa na lepsze wyniki, ponieważ użytkownicy lubią mieć głos. Case jednej z największych marek odzieżowych na świecie pokazuje, że zastosowanie tego “dodatku” obniżyło koszt obejrzenia video o 20%. Firma zanotowała także 13x więcej wizyt w sklepie online niż w przypadku zastosowania reklam video bez wykorzystania ankiety
Jeśli chodzi o best practice dotyczące kreacji reklamowych na Facebooku i Instagramie, to by było na tyle. Nie jest ich wiele, dlatego wdrożenie ich w strategię Twoich płatnych działań nie będzie dotkliwe. A uwierz, że wyniki kampanii pokażą, że było warto. 🙂
Do następnego,
Beata